Wednesday 20 October 2010

Possessive Adjectives/ Pronouns

Possessive adjectives in Greek come after the noun, whereas in English are before the noun. i.e. my dog, ο σκύλος μου. (PS. Don’t forget the proceeding article).
The possessive adjectives are:
my = μου
your (sing.) = σου
his = του
her = της
its = του
our = μας
your (pl.) = σας
their = τους

Exercise:
Fill in the gaps with the appropriate possessive adjective:
1. Ο κήπος ………. (η Ελένη) είναι γεμάτο λουλούδια.
2. Ο αδερφός ……. (εγώ) είναι πολύ έξυπνος.
3. Η μητέρα ……. (αυτοί) δε δουλεύει.
4. Το διαμέρισμά ……. (η Μαρία και η Κατερίνα) έχει θέα τη θάλασσα.
5. Το σπίτι ……… (εσύ) είναι μεγάλο;
6. Η κόρη …….. (ο Αποστόλης) είναι δασκάλα.
7. Ο άντρας ……. (εγώ) είναι σερβιτόρος.
8. Το καλοκαίρι κάθε βράδυ κάνουμε βόλτα με τα ποδήλατά ……. (εμείς).
9. Η τσάντα ……… (η Ισμήνη) έχει (απεικονίζει) τη Χάνα Μοντάνα.
10. Πού χάσατε το πορτοφόλι …….. (εσείς);
11. Όλοι προσέχουνε ιδιαίτερα στο μάθημά ……. (η καθηγήτρια).
12. Τα παιχνίδιά …… (η Ιωάννα και ο Δημήτρης) είναι ολοκαίνουργια.
13. Δυστυχώς, ο υπολογιστής …….. (ο Αλέξης) χάλασε.
14. Ο γιος ……. (ο Κώστας και η Μαρία) είναι φοιτητής της ιατρικής.
15. Ο ουρανός της χώρας ……… (εμείς) είναι καταγάλανος!

Key to exercise:
1. Ο κήπος της είναι γεμάτο λουλούδια.
2. Ο αδερφός μου είναι πολύ έξυπνος.
3. Η μητέρα τους δε δουλεύει.
4. Το διαμέρισμά τους έχει θέα τη θάλασσα.
5. Το σπίτι σου είναι μεγάλο;
6. Η κόρη του είναι δασκάλα.
7. Ο άντρας μου είναι σερβιτόρος.
8. Το καλοκαίρι κάθε βράδυ κάνουμε βόλτα με τα ποδήλατά μας.
9. Η τσάντα της έχει (απεικονίζει) τη Χάνα Μοντάνα.
10. Πού χάσατε το πορτοφόλι σας;
11. Όλοι προσέχουνε ιδιαίτερα στο μάθημά της.
12. Τα παιχνίδιά τους είναι ολοκαίνουργια.
13. Δυστυχώς, ο υπολογιστής του χάλασε.
14. Ο γιος τους είναι φοιτητής της ιατρικής.
15. Ο ουρανός της χώρας μας είναι καταγάλανος!

No comments: